پرده سینما

«جنگ ستارگان» رکورد فروش «تایتانیک» را شکست

پرده سینما

 







 

 

 

جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزدکمپانی سازنده جدیدترین قسمت جنگ ستارگان می‌‌گوید این فیلم رکورد فروش فیلم تایتانیک ساخته جیمز کامرون را شکست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، سال نو میلادی از راه رسید و جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود یک رکورد دیگر را هم شکست. به گفته والت دیزنی استودیوز، این فیلم تایتانیک را که ۶۵۸.۷ میلیون دلار فروخته بود پشت سر گذاشته و دومین فیلم پرفروش‌ داخلی تاریخ ایالات متحده شده است. این فیلم همچنین از دنیای ژوراسیک که ۶۵۲.۳ میلیون دلار فروخته بود هم عبور خواهد کرد و به پرفروش‌ترین فیلم داخلی ۲۰۱۵ بدل می‌شود.

دیزنی می‌گوید تا روز سی و یکم دسامبر، فروش کل باکس‌آفیس داخلی نیرو بیدار می‌شود حدود ۶۵۲ میلیون دلار و فروش کل باکس‌آفیس جهانی آن هم ۶۷۹.۲ میلیون دلار بوده است. ارقام نهایی روز دوشنبه منتشر می‌شوند. از نظر بین‌المللی، این فیلم، فیلم شماره ۵ سال ۲۰۱۵ است، از نظر جهانی در رتبه چهارم قرار دارد و هشتمین فیلم پرفروش تاریخ است.

این فیلم که ساخته جی‌جی آبرامز است موجب شد تا مجموع باکس‌آفیس آمریکای شمالی در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار از ۱۱ میلیارد دلار عبور کند. در عین حال هفته پیش اعلام شد عبور نیرو بیدار می‌شود از مرز ۶۰۰ میلیون دلار فروش، زودتر از هر فیلم دیگر در تاریخ سینما صورت گرفت.


 تاريخ ارسال: 1394/10/14
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.