پرده سینما

«چاقی» یک فیلم شکست خورده است/ تنها حامی ما فارابی بود؛ گفتگو با تهیه کننده

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

علیرضا جلالی تهیه‌کننده سینما که این روزها فیلم «چاقی» را بر پرده سینما دارد، ضمن گلایه از نحوه اکران این فیلم مدعی شد عده‌ای فیلم‌های اینچنین را زمین می‌زنند، تا گروهی دیگر فیلمشان بفروشد!

علیرضا جلالی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چاقی» به کارگردانی راما قویدل که مدتی است به نمایش درآمده است، در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعیت فروش این فیلم گفت: با توجه به اینکه «چاقی» همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به نمایش درآمد، فروشش طبق انتظار ما نبود و ما راضی نیستیم به نظرم این فروش به دلیل اکران در زمان نامناسب بود و همین موضوع به ما صدمه زد.

وی افزود: من فکر می‌کنم این روزها همه فیلم‌ها در زمان‌های نامناسبی به نمایش درمی‌آیند از سوی دیگر آن‌ها در رقابتی نابرابر قرار می‌گیرند برای مثال همزمان با فیلم‌های طنز اکران می‌شوند و در این میان فیلم‌های عارفانه یا روانشناسانه سخت مورد اقبال قرار می‌گیرند. البته شرایط اقتصادی و روحی روانی مردم در این امر تاثیرگذار است آن‌ها به قدری گرفتاری و مشکلات دارند که شاید به سینما رفتن فکر نکنند با این وجود احساس می‌کنم رفته رفته این موضوع بهبود پیدا می‌کند و بعد از مهر شاهد فروش خوب آثار خواهیم بود.

 

قرارداد ۵۰ میلیونی برای تبلیغات مجازی

 

جلالی با اشاره به تبلیغات این فیلم در فضای مجازی اظهار کرد: ما در فضای مجازی فعالیت زیادی داشته ایم به طوری که ۵۰ میلیون تومان با تیم تبلیغات «چاقی» در فضای مجازی قرارداد بسته ام و آنها برای این فیلم کلیپ‌های زیادی ساخته اند البته به نظر می‌رسد به دلیل اینکه در ایام ماه محرم قرار داشتیم این تیزرها و کلیپ‌ها چندان دیده نشد.

این تهیه‌کننده با بیان اینکه از تبلیغات این فیلم رضایتی ندارند، توضیح داد: تبلیغات صدا و سیما بسیار اندک بود اما شرکت پخش فیلم «چاقی» با عنوان فیلمیران هم هیچ تبلیغی برای فیلم نکرد.

جلالی عنوان کرد: «چاقی» یک فیلم شکست خورده است و این موضوع کار را برای ما به عنوان تهیه‌کننده سخت می‌کند و انگیزه‌ها را پایین می‌آورد. به یاد دارم که برای دیگر فیلم من با نام «ماهورا» هم زمان نامناسبی برای اکران در نظر گرفتند؛ فیلمی که هنوز هم که هنوز است من آن را دوست دارم اما ما مورد بی مهری قرار گرفتیم برای مثال «ماهورا» در اهواز ساعت ۱۰ صبح نمایش داشت در این ساعت چه کسی در اهواز به تماشای فیلم می‌نشیند؟ به نظرم حتی اعتراض کردن هم معنایی ندارد چون عده‌ای بر مسند امور هستند که هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام می‌دهند، هر فیلمی را که دوست داشته باشند بالا می‌کشند، به آن جایزه می‌دهند و از آن تقدیر می‌کنند و هر فیلمی را که نپسندند به زمین می‌زنند و هیچکس هم نمی‌تواند کاری کند.

 

تنها حامی ما فارابی بود

 

این تهیه‌کننده عنوان کرد: من ۲ فیلم با ۲ کارگردان جوان ساخته‌ام؛ کارگردان‌هایی که کار اولی بودند به جای اینکه از من حمایت کنند و بگویند تو سرمایه‌ات را به این سینما آورده‌ای و ۲ کارگردان به سینما معرفی کردی با من این چنین برخورد می‌کنند در این میان تنها نهادی که از ما حمایت کرد بنیاد سینمایی فارابی بود اما بقیه به ما کم‌لطفی کردند. من دوست دارم چنین نهادهایی یک مقدار خدا را در نظر بگیرند اما در نظر نمی‌گیرند.

جلالی با اشاره به اینکه مشغول مطالعه چند فیلمنامه برای ساخت است، اظهار کرد: من دوست ندارم اقدام به ساخت هر فیلمنامه‌ای بکنم چون برای مخاطب احترام قائلم و فکر می‌کنم در فیلم هایمان باید چیزی برای گفتن داشته باشیم. من هم می‌دانم فیلم‌های هجو فروش خوبی می‌کند اما دوست ندارم چنین آثاری بسازم چراکه فکر می‌کنم باید شان مردم را در نظر گرفت و رعایت کرد. اگر چند جوک دم دستی را به هم بچسبانیم یک فیلم طنز می‌شود اما من دوست ندارم چنین کاری کنم البته من مخالف فیلم طنز نیستم ولی مخالف سخیف سازی هستم ضمن اینکه من فیلمنامه‌ای طنز داشتم که به قدری در شورای پروانه ساخت بالا و پایین شد که ما را به فکر فرو برد چون با مقایسه فیلمنامه ما و فیلم‌های کمدی که اکران شدند به این نتیجه رسیدیم که برخی دوست دارند تنها یک عده در این حوزه کار کنند.

 

می‌گویند تو دفاع‌مقدسی‌سازی چرا می‌خواهی طنز بسازی!

 

وی تصریح کرد: جالب اینجاست که به من می‌گویند شما دفاع مقدسی ساز هستید چرا می‌خواهید فیلم طنز بسازید اما همین افراد از فیلم‌های دفاع مقدسی ما هم در اکران حمایت نکردند. حالا همین افراد می‌گویند فیلم طنز نسازید که فکر می‌کنم دلیلش این است که قرار است دیگران چنین فیلم‌هایی بسازند و به تعبیری از قبل زنبیل گذاشته اند و قول ساخت این فیلم‌ها به افراد نظرکرده داده شده است.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: ما را بسیار اذیت کردند و در نهایت به ما مجوز ساخت ندادند حتی ابراهیم داروغه زاده گفته بود ساخت آن فیلم طنز اشکالی ندارد اما باز آقایان قبول نکردند از همین رو ما به سراغ حوزه علمیه رفتیم و از آنها هم نامه گرفتیم ولی باز هم قبول نکردند. من فکر می‌کنم چون قول ساخت مشابه این فیلم طنز به دیگران داده شده بود، به ما مجوز ندادند. منی که فیلم دفاع مقدسی می‌سازم می‌توانم فیلم طنز هم بسازم اما به نظر می‌رسد فیلم‌های پرفروش تنها باید توسط عده‌ای خاص ساخته شوند.



 تاريخ ارسال: 1398/7/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.