پرده سینما

تسلیت بازیگران برای درگذشت احمدرضا احمدی

پرده سینما


 


 

 

 

 

انجمن بازیگران سینمای ایران درگذشت احمدرضا احمدی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انجمن بازیگران خانه سینما، در پی درگذشت تاسف‌برانگیز استاد احمدرضا احمدی انجمن بازیگران سینمای ایران پیام تسلیتی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است:

 

"بازگشت همه به سوی اوست

 

وجود نازنین یکی از باارزش‌ترین چهره‌های ادبیات، فرهنگ و هنر معاصر کشورمان استاد احمدرضا احمدی از زمین خاکی به آسمان بی‌کران و جاودانه پرواز کرد. استاد احمدرضا احمدی، شاعر، نمایش‌نامه‌نویس، نقاش، گوینده، بازیگر و محقق بزرگ ادبیات پس از تحمل دوران سخت بیماری از میان ما رفت. انسانی بسیار بزرگ و فرهیخته که بی‌تردید  نامش همواره بر تارک هنر، فرهنگ و سینمای ایران‌زمین خواهد درخشید.

 انجمن صنفی بازیگران سینما درگذشت این شخصیت بی‌مانند  را به خانواده محترم ایشان و همه هموطنان عزیز تسلیت عرض می‌کند."

احمدرضا احمدی متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۱۹ در کرمان امروز ۲۰ تیرماه از دنیا رفت. او سال‌ها بود که از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و بارها در بیمارستان بستری شده بود.

این شاعر که در آغاز ورودش به دنیای شعر مورد حمایت فروغ فرخزاد قرار گرفت، آغازگر سبک موج نو در دهه ۴۰ بود و در حوزه ادبیات کودک نیز فعالیت‌های چشمگیری داشت. احمدی در سال‌های اخیر به نقاشی نیز رو آورده بود.

از آثار او در حوزه شعر می‌توان به «دفترهای واپسین»، «دفترهای سالخوردگی»، «هزار اقاقیا در چشمان تو هیچ بود» و «روزی برای تو خواهم گفت» و از آثارش در حوزه کودک و نوجوان می‌توان به «دیگر در خانه پسرک هفت صندلی بود»، «دخترک ماهی تنهایی» و «مزرعه گل‌های آفتابگردان» اشاره کرد.


 تاريخ ارسال: 1402/4/20
کلید واژه‌ها: درگذشت احمدرضا احمدی

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.