پرده سینما

رحمت امینی: جشنواره تئاتر فجر نیازمند برنامه ریزی بلندمدت است

پرده سینما









امینی: باید برای جشنواره تئاتر فجر برنامه ریزی دراز مدت وجود داشته باشد و دبیرخانه آن در طول سال فعال باشد تا شاهد برگزاری جشنواره قوی تری باشیم.

سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجربه گزارش سایت پرده سینما و اعلام ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، امینی اظهار داشت: حتی با تغییر مدیریت کلان فرهنگی، جشنواره تئاتر فجر به مسیرش ادامه داده و جایگاه  خود را تثبیت کرده است.

وی با بیان این که توجه مادی و معنوی به جشنواره موجب ارتقا نمایش ها و بالا رفتن سطح کیفیت این رویداد می شود، گفت: جشنواره تئاتر فجر به لحاظ مادی  همیشه با کم و کاستی همراه بوده است و افزایش بودجه به پیشرفت این جریان کمک زیادی خواهد کرد. به لحاظ معنوی نیز جشنواره باید تضمینی برای اجرای نمایش ها و تولیدات تئاتری باشد.

کارگردان نمایش مجلس غریب تنهایی جشنواره تئاتر فجر را نماینده تئاتر کشور دانست و افزود: حضور هنرمندان حرفه ای به جشنواره رنگ و جلا می بخشد. با برنامه ریزی مناسب از سوی متولیان جشنواره می توان شاهد آثار شایسته در تمام  بخش های این رویداد هنری باشیم.

امینی با اشاره به حضور جوانان در جشنواره تئاتر فجر، گفت: آینده تئاتر کشور در دست دانشگاهیان و جوانان است. 70 درصد حاضران جشنواره را نیز طیف دانشگاهی و جوانان تشکیل می دهند که آثارشان سطح کیفی کاری خوبی داد؛ سرمایه گذاری برای این افراد مستعد،  باید سرلوحه کار هر دبیری باشد.

وی حضور پیشکسوتان را در جشنواره تئاتر فجر تردید ناپذیر دانست و اضافه کرد: پیشکسوتان چشم و چراغ این حرکت هنری هستند و جایگاه انکارتاپذیری، در جشنواره دارند.

کارگردان نمایش شناسایی یادآورشد: دبیر سی و یکمین دوره جشنواره تئاتر فجر خوشبختانه از چهره های دانشگاهی تئاتر کشور به شمار می آید ولی در شرایطی جشنواره این دوره را برگزاره می کند که اوضاع اقتصادی خوب نیست.


 تاريخ ارسال: 1391/10/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.