پرده سینما

ارسال بیش از 150 اثر برای حضور در بخش بین الملل جشنواره تئاتر فجر

پرده سینما









مدیر دفتر امور بین الملل مرکز هنرهای نمایشی، از ارسال بیش از 150 فیلم نمایش های خارجی برای حضور در بخش بین الملل سی ویکمین جشنواره تئاتر فجر خبر داد.

سی و یکمین جشنواره تئاتر فجرˈعلی اکبر طرخانˈ روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: کار بازبینی و انتخاب آثار بخش بین المللی سی ویکمین جشنواره تئاتر فجر از هفته گذشته توسط اعضای متخصص هیئت انتخاب آغاز شده و تا اواخر هفته جاری، اسامی آثار راه یافته به این بخش اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر فجر با سابقه سی ساله، جایگاه اصلی خود را در میان هنرمندان داخلی و خارجی یافته است و اکنون بواسطه چنین اتفاقی، تئاتر فجر در جهان به جشنواره ای دارای شناسنامه مشخص و شناخته شده تبدیل شده است.

مدیر هماهنگی امور بین الملل جشنواره تئاتر فجر، یکی از مهمترین شاخصه های انتخاب گروه های بین المللی تئاتر در این رویداد را کیفیت و تنوع آثار دانست.

طرخان افزود: حضور گروه های خارجی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر، علاوه بر انتقال تجربیات و دانش آن گروه ها به فعالان این عرصه در داخل کشور، دارای کارکردهای دیگری نیز است که از آن جمله می توان به انتقال سطح کیفی تئاتر در ایران و همچنین فرهنگ غنی ایرانی از طریق گروه های حاضر در این رویداد به سایر نقاط جهان اشاره کرد.

وی تئاتر کشور را صرفا وامدار بنیان های نمایش غربی ندانست و گفت: هنرمندان تئاتر در ایران در کنار بهره گرفتن از اصول نمایش غربی، داشته ها فرهنگی و شیوه های نمایش ایرانی را نیز در آثار خود مورد استفاده قرار می دهند و از این تلفیق به شیوه ای متفاوت از جنس تولیدات دست پیدا کرده اند و در عرصه بین المللی حرف های فراوانی برای گفتن دارند.

سی ویکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به دبیری ˈسعید کشن فلاحˈ از 26 دی ماه تا 13 بهمن ماه برگزار می شود.


 تاريخ ارسال: 1391/10/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.