پرده سینما

سعدی افشار: دیگر فرصتی برای کار کردن من نیست، برای حفظ روحیه ام تئاتر می بینم

پرده سینما









سعدی افشار، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی ایران، یکشنبه، 10 دی ماه، با حضور در مجموعه تئاترشهر از برخی نمایش های به صحنه رفته در تالار های مختلف این مجموعه دیدن کرد.

سعدی افشاربه گزارش سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی مجموعه تئاترشهر، این بازیگر صاحب نام نمایش های آیینی سنتی گفت: حضور در یک مجموعه تئاتری مستهلک و بی نام پایین شهر مانند دروازه غار با حضور در مجموعه فاخر و ارزشمندی چون تئاترشهر برای من فرقی ندارد، زیرا از حضور در هر دوی این اماکن همواره لذت برده و می برم و احساس می کنم هر تالار نمایشی حکم خانه من را دارد که از بودن در آنجا هیچگاه خسته نمی شوم.

وی در ادامه با بیان اینکه تالارهای نمایشی همیشه خانه پیشکسوتان و هنرمندان ارزشمندی چون عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، علی نصیریان و دیگر بزرگان تئاتر است، گفت: ما هم ذره ای کوچک از این دریای بیکران هنرهای نمایشی هستیم که با وجود کهولت سن و بیماری، دلمان برای تئاتر تنگ می شود.

همین دلتنگی باعث می شود برای حفظ روحیه هم که شده به دیدار دوستان هنرمندم بیایم و امروز توفیق حضور در تئاترشهر را داشتم. شاید یادمان بیفتد روزگاری به سهم اندک خود دل تماشاگران را شاد می کردیم.

سعدی افشار اضافه کرد: متاسفانه نسل ما دیگر زبانمان را نمی فهمند؛

هنرمندانی که بیش از 60 سال در عرصه نمایش های آیینی سنتی با تمام سختی ها ایستادگی کردند تا گل لبخند را برای مردم به ارمغان آورند. شاید دیگر فرصتی برای کارکردن برای من به وجود نیاید، اما همین که نسل جوان تئاتر با وجود عدم درکی که از هنرنمایی ما دارند، اینچنین قدرتمندانه در عرصه تئاتر حضور می یابند، برای ما قوت قلبی است که در ذهن من جاودانه خواهد ماند.

ضمن اینکه لازم است از همین جا خسته نباشید ویژه ای را به مسوولان تئاترشهر اعلام کنم که با اجراهای محیطی گام ارزنده ای در نمایش هنرنمایی های نسل جوان برداشته اند.

گفتنی است، سعدی افشار بعد از تماشای نمایش های زیر آبی به کارگردانی سید شاهین اعلایی نژاد و بعضی ها سردشو دوس دارن به کارگردانی بهروز پناهنده دقایقی را در سالن انتظار تالار اصلی تئاترشهر با محمد چرمشیر به گفت و گو پرداخت.


 تاريخ ارسال: 1391/10/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.