پرده سینما

نشست خبری یادواره هنری طلوع خرداد برگزار شد

پرده سینما









نشست خبری یادواره هنری طلوع خرداد با حضور حمید شاه آبادی و احسان قاضی زاده در تالار وحدت تهران برگزار شد.

 

حمید شاه آبادی در نشست خبری یادواره هنری طلوع خردادبه گزارش خبرنگاران سایت پرده سینما در این نشست خبری که با حضور تعداد کثیری از اصحاب رسانه برگزار شد شاه آبادی در خصوص برنامه های یادواره هنری طلوع خرداد که به مناسبت پنجاهمین سالگرد قیام خونین 15 خرداد قرار است برگزار شو گفت:

قیام 15 خرداد ظرفیت بزرگی را برای ملت به وجود آورده و باید به نحوه جدی‌ در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار بماند، امروز پنجاه سال از این حرکت عظیم که سرمنشأ بسیاری از رخدادهای قرن است، می‌گذرد. برای ملت ما قیام 15 خرداد یک حادثه‌ی گذرا و یا فصلی از تاریخ نیست بلکه آغاز یک تحول بزرگ در کشور است. امام عظیم‌شان با تکیه بر اندیشه‌ی دینی ملت قیامی را در 15 خرداد آغاز کردند که نتیجه‌اش را در بهمن 57 دیدیم. این حرکت بیش از هر چیز تکیه بر ظرفیت ملت ایران داشت و نشان داد امام (ره) به بن‌مایه‌ها و اعتقادات دینی مردم توجه داشتند. وظیفه‌ تمامی اهل فرهنگ و هنر این است که این رخداد بزرگ را پاس بدارند. باید منطق قیام 15 خرداد را به زبان هنر برای جوانان تشریح کرد.

شاه آبادی افزود: این جشنواره نمادی از تلاش هنرمندان و ادای دین آن‌ها به این رویداد عظیم و تحول قرن است.جامعه‌ هنری ما این آمادگی را داشته که در رویدادهای مختلف هنری فعال باشد. در خصوص قیام 15 خرداد هم اگر در گذشته فعالیت‌های هنری بیشتر در ورامین که خاستگاه این اتفاق بود وجود داشت اما امروز این حرکت با نگاهی جدی‌تر در سطح وسیعی صورت می‌گیرد.از جمله بخش‌هایی که برای این جشنواره در نظر گرفته شده است می‌توان به حوزه‌ هنرهای تجسمی به طور عام و حوزه‌ خوشنویسی به طور خاص، همچنین هنرهای نمایشی و تئاتر خیابانی اشاره کرد که فراخوان آن‌ها انجام شده است.

شاه آبادی در ادامه سخانش افزود: حرکت یک کاروان از منطقه‌ای که جنایت 15 خرداد رخ داده یعنی از پل باقرآباد، روز 15 خرداد به سمت تهران را خواهیم داشت و اقدامات مختلفی را برای آن در نظر گرفته‌ایم، همچنین تجلیل از خانواده‌های شهدای 15 خرداد را خواهیم داشت و امیدوار هستیم که این یادواره آغاز یک حرکت ارزشمند هنری برای ماندگارتر کردن این حادثه عظیم در کشور باشد.

سپس در ادامه این نشست خبری احسان قاضی زاده مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز در خصوص برگزاری این یادواره گفت:

جشنواره طلوع خرداد با مساعدت، هم‌فکری و هدایت دکتر شاه‌آبادی طرح موضوع شد و در سال گذشته هم جشنواره‌ ادبی 15 خرداد را در ورامین داشتیم که به صورت رونمایی از سه كتاب خاطرات برگزار شد و برگزاری این جشنواره ادای دین کوچکی از قیام 15 خرداد است که توسط هنرمندان کشور گرامی‌ داشته می‌شود که این جشنواره در حوزه‌های مختلفی برگزار می‌شود و تاکنون 122 اثر به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال شده است. دو کارگاه خیابانی، پرده‌ نقالی 15 خرداد، تعزیه‌ کشف حجاب از جمله برنامه‌های این جشنواره است. همچنین شش اجرا در مرقد امام (ره) در 15 خرداد خواهیم داشت و هنرمندان با خلق آثار هنری این اهداف به منصه ظهور می رسانند.

در ادامه این نشست خبری سیفی مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز اظهار داشت: برنامه های روز ۱۵ خرداد در شهر ورامین آغاز می شود و روز شنبه ۱۸ خرداد ماه مراسم اختتامیه آن برگزار می شود و كاروان گروه های مردمی و هنرمندان شهر پیشوا كه ساعت ۱۶ به سمت تهران حركت می كنند، ساعت ۱۸ این روز به تالار وحدت خواهند رسید و در برنامه های اختتامیه حضور خواهند داشت.


 تاريخ ارسال: 1392/3/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.