پرده سینما

احسان علیخانی باز هم مجری برنامه «ماه عسل» شد

پرده سینما









احسان علیخانی امسال برای نهمین سال اجرای برنامه ماه عسل را بر عهده دارد و به نظر می‌رسد برنامه سال ۹۲ او باید چندین گام از برنامه‌های قبلی‌اش جلوتر باشد.

 

احسان علیخانیبه گزارش فارس شنیدن خبر بازگشت برنامه ماه عسل با اجرای مجری  که 8 سال اجرای آن را بر عهده داشته و توانسته در میان گزینه هایی که آمدند و رفتند در ذهن مخاطبان آن بماند خبر خوبی برای تلویزیونی است که مخاطبان برنامه هایش رو به کاهش است.

مدت هاست تلویزیون از نبود یک برنامه گفتگو محور زنده رنج می برد و تمام تکیه این سازمان به توانایی های مجریانی چون محمدرضاشهیدی فرد، احسان علیخانی و تعداد دیگری کمتر از انگشتان یک دست است. مجریان دیگری هم که مجال حضور پیدا کردند در اجرا و ارتباط با مخاطب آنقدر ضعیف عمل کردند که نه تنها رسانه ها به نقد آن پرداختند که روز به روز از تعداد مخاطبان برنامه های تلویزیونی کم شد.

بعد از حضور مجریان جوان و صاحب سبک و تولید برنامه هایی با مضامین اجتماعی و فرهنگی از ابتدای دهه 80 این امید را برای تلویزیون ایجاد کرد که مخاطبانش روبه افزایش است. در چند روز گذشته نیز خبر اجرای مجدد احسان علیخانی مجری برنامه ماه عسل در حالی منتشر شد که به نظر می رسد مدیران سازمان صدا و سیما به فکر افزایش مخاطبان و تولید برنامه هایی از جنس برنامه های ماه عسل افتاده اند.

یکی از دلایل این بازگشت را شاید می توان در  اجرای نه چندان قوی مجریانی که در این سالها  آمده اند و رفته اند جستجو کرد.  این بار علیخانی بعد از یکسال به صندلی معروف لهستانی اش دست پیدا کرده و این نشان می دهد نظرات بی شمار مخاطبان برای مسوولان سیما با اهمیت به نظر رسیده است.

بدون شک علیخانی نیز نباید به واسطه تقدیر مخاطبان از او و جایزه ای که سال گذشته از دستان رئیس صدا و سیما گرفت مغرور به برنامه سال 90 خود باشد. وی نیز می داند با تکرار دستورالعمل های گذشته اش نمی تواند مخاطبان بی شمار خود را راضی نگه دارد چرا که از ماه عسل علیخانی توقعی بیش از سالیان قبل آن می رود. مجری ماه عسل می داند که باید با برنامه های سابق خودش قیاس کند و نه یک قدم که چندقدم از آن جلوتر باشد.

مخاطبانی که انتظارشان برای برنامه ای که اتاق فکر چندنفره سوژه هایش را کارشناسی میکنند بی شک بیش از پیش خواهد بود. چه بهتر میشود که علیخانی بداند باید چندنکته را رعایت کند. اینکه تعدد مهمان مهم نیست و آنچه مهم است کیفیت حضور و تنوع سوژه است بمانند ماه عسل سال 90. مهمانان که از راه دور می آمدند از پاوه تا اسفراین، باید مجالی برای حرف زدن بیشتر از مجری پیدا کنند، پرسش و پاسخ پینگ پونگی که برنامه را به تاک شوهای استاندارد جهانی نزدیک میکند کاری است که احسان علیخانی در آن به تبحر خاصی رسیده اما بهتر است شکل بازجویی به خود نگیرد و در آخر اینکه چه بهتر میشود دقایق پایانی برنامه به دعا و نیایش سپری شود تا بار معنوی مخاطبان سنگین تر شود. این گوی و این میدان آقای علیخانی! شما با خودتان رقابت میکنید پس بهتر است این بار از خودتان جلو بزنید و بدانید این برنامه را مخاطبان با نام شما می شناسند...


 تاريخ ارسال: 1392/4/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.