پرده سینما

مراسم سومین روز درگذشت محمود استاد محمد برگزار می‌شود

پرده سینما









مجلس ترحیم زنده یاد محمود استادمحمد دوشنبه 7 مردادماه از ساعت 16:30 تا 18 در مسجد حجت بن الحسن واقع در خیابان سهروردی برگزار می‌شود.

 

زنده یاد محمود استادمحمدمراسم سومین روز درگذشت مرحوم محمود استاد محمد نمایش‌نامه نویس، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر ایران، فردا دوشنبه (7 مرداد ماه) برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مجلس ترحیم این هنرمند دوشنبه 7 مردادماه از ساعت 16:30 تا 18 در مسجد حجت بن الحسن واقع در خیابان سهروردی برگزار می‌شود.

این هنرمند شناخته شده و مطرح عرصه تئاتر ایران روز پنجشنبه (3 مرداد ماه) به دلیل ابتلا به بیماری سرطان و پس از مدت‌ها دست و پنجه نرم کردن با بیماری در بیمارستان جم تهران از دنیا رفت.

محمود استادمحمد در سال ۱۳۲۹ در محله دروازه دولاب تهران به دنیا آمد. وی فعالیت نمایشی خود را در نوجوانی پس از آشنایی با استادش محمد آستیم و سپس نصرت رحمانی و عباس نعلبندیان و با بازی در نمایش های بیژن مفید آغاز کرد و در سال ۱۳۴۷ با بازی در نمایش شهر قصه به شهرت رسید. وی در سال ۱۳۵۰ به بندر عباس سفر کرد و در آنجا گروه نمایشی پتوروک را تشکیل داد و در سال ۱۳۵۱ دوباره به تهران برگشت. استاد محمد پس از نوشتن نمایش‌نامه‌های متعدد، در سال ۱۳۶۴ به کانادا مهاجرت کرد و سال ۱۳۷۷ بار دیگر دوباره به ایران باز گشت و فعالیت هنری خود را از سر گرفت.


 تاريخ ارسال: 1392/5/6
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.