پرده سینما

نشست خبری چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت برگزار شد

پرده سینما






 

 

 

نشست رسانه ای چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت صبح امروز با حضور اهالی رسانه و مسئولان برگزاری این دوره از جشنواره در مرکز فرهنگی هنری اسوه برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما در ابتدای این مراسم جواد تمدنی مدیر روابط عمومی این دوره از جشنواره پشت تریبون رفت و ضمن خوشامدگویی به حاضران از سعید نجفیان دبیر اجرایی این دوره از جشنواره و حسین مسافرآستانه دبیر چهاردهمین جشنواره تئاتر مقاومت دعوت کرد تا پشت تریبون روند.

مسافرآستانه در ابتدای این نشست اظهار داشت: دبیرخانه جشنواره بعد از حضور بنده و از فروردین ماه آغاز به کار کرد اما از مهرماه سال گذشته انجمن دفاع مقدس فراخوان این دوره از جشنواره را منتشر کرده بود.

به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما وی در ادامه توضیح داد: در این دوره در مجموع ۵۴۰ نمایشنامه متقاضی حضور داشتیم که طی دو مرحله بازخوانی شد و در مرحله نخست ۳۲۰ اثر توسط کار‌شناسان برگزیده شدند تا به مرحله دوم سپرده شده و مجوز اجرا در جشنواره را دریافت کنند. از این میان ۲۵ اثر نمایش‌های کودک و نوجوان و عروسکی است، ۲۷ اثر خیابانی، ۳۳ اثر متعلق به گروه‌های شهرستانی و ۳۲ اثر سهم گروه‌های نمایشی تهرانی در این جشنواره است.

مسافرآستانه در ادامه افزود: در بخش خیابانی اجراهای ویژه‌ای هم در مناطق زلزله زده خواهیم داشت چون هنرمندان تئا‌تر مقاومت اعتقاد داشتند کمک به آسیب دیدگان نباید معطوف به روزهای ابتدایی واقعه باشد، بلکه اهمیت کمک رسانی به ویژه در کار فرهنگی با ادامه دادن آن می‌سر خواهد شد. این آثار عمدتاً مضامین شاد دارند تا از این طریق به ایجاد روحیه در میان مردم کمک شود  و من این نوید را به مخاطبان و شرکت کنندگان تئا‌تر مقاومت می‌دهم که در این دوره با تنوع آثار و شیوه‌های اجرایی مواجه خواهیم بود که امیدوارم رضایت مخاطبان را جلب کند. همچنین مسابقه نمایشنامه نویسی نیز یکی از بخشهای این دوره است که برگزیدگان آن در مراسم اختتامیه معرفی و آثار آن‌ها به چاپ سپرده خواهد شد.

آستانه همچنین در بخشی از صحبتهای خود به معرفی کتاب پژوهشی فرهنگ نمایشنامه نویسان تئا‌تر مقاومت پرداخت و اظهار داشت: این کتاب به بررسی ۳۰ سال آثار تئا‌تر مقاومت در ایران می‌پردازد و فقط از آثاری نام برده شده که روی صحنه اجرا شده باشد و شامل نمایشهای روی صحنه رفته از مهر ۵۹ تا مهر ۸۹ می‌شود که بنا به درخواست من این بازه زمانی تا سال ۹۱ درنظر گرفته خواهد شد. این کتاب که توسط نشر ساقی منتشر می‌شود در بخش دوم شامل مدخل‌نامه، تعداد نقد‌ها و گفتگوهای انجام شده بر یک نمایش، منابع، نمایه برای بازیابی اطلاعات و... می‌شود.

چهاردهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت انقلاب و دفاع مقدس در بخش‌های کودک و نوجوان، عروسکی و خیابانی از 10 تا 14 شهریور در تبریز و در بخش‌های صحنه‌ای و مهمان از اول تا شش مهر ماه در تهران برگزار می‌شود.


 تاريخ ارسال: 1392/6/9
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.