پرده سینما

زوج‌‌های بازیگر سینما و تلویزیون ایران

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

می‌‌گویند این جوری خیلی بهتر است. همدیگر را بیشتر درک می‌کنند مشکلات کاری هم را می‌‌فهمند و مدام از شغل هم ایراد نمی‌‌گیرند که این چه کاری است که تو داری؟

زوج‌‌های بازیگر، عموماً در پی یک همکاری مشترک، به هم علاقه‌‌مند می‌شوند و وصلت‌‌شان سر می‌گیرد. نکته اینجاست که اگر سابقه بازیگری‌‌شان زیاد باشد، اخلاقشان را خیلی‌‌ها می‌‌دانند و دیگر نمی‌‌توان گفت کسی بی‌‌گدار به آب زده و بدون شناخت کافی، ‌همسر آینده‌‌اش را انتخاب کند.

آنچه می‌خوانید قسمت‌‌هایی از مطلبی است که در شماره 72 هفته نامه ایراندخت به چاپ رسیده است.

 

مهدی هاشمی ـ گلاب آدینه

آشنایی و همراهی مداوم «گلاب آدینه» با گروه تئاتری «پیاده» به سرپرستی داریوش فرهنگ و مهدی هاشمی، ‌به ازدواج او با مهدی هاشمی در سال 56 منجر شد. بنا به گفته گلاب آدینه، برای نخستین بار خودش پیشنهاد ازدواج را با «مهدی هاشمی»‌ مطرح کرده است. این دو بازیگر در فیلم‌‌های «زرد قناری»، «شکار خاموش»‌، «بهترین بابای دنیا»‌ و مجموعه تلویزیونی «سلطان و شبان» با یکدیگر همبازی بوده‌‌اند.

 

علی مصفا ـ لیلا حاتمی

لیلا حاتمی ثمره زندگی دو سینماگر یعنی زنده یاد علی حاتمی و همسرش زهرا حاتمی است. البته لیلا حاتمی به دلیل تولد دو فرزندش، مدتی بازی در فیلم‌‌های سینمایی را نپذیرفت اما به زودی فیلم جدید او به نام بی‌‌پولی اکران خواهد شد. اولین بازی مشترک حاتمی و مصفا هم به فیلم لیلا به کارگردانی داریوش مهرجویی باز می‌‌گردد که سکوی جهش هر دوی این بازیگران مستعد بود. آنها در فیلم دیگر مهرجویی یعنی میکس هم همبازی شدند. ناگفته نماند که لیلا حاتمی ستاره فیلم «سیمای زنی در دوردست» هم بوده که به تازگی وارد شبکه ویدویی کشور شده.

 

محمدرضا شریفی نیا ـ آزیتا حاجیان

راستش را بخواهید می‌‌گویند این زوج بازیگر که البته طرف مذکرش ـ جزو همه فن حریف‌‌های سینماست ـ این روزها با یکدیگر زندگی نمی‌کنند هرچند زن و شوهر قانونی‌‌اند. آنها حتی در یک تئاتر هم با هم همکاری داشتند اما همکاری سینمایی‌‌شان بسیار کمرنگ شده.

 

بهاره رهنما ـ پیمان قاسم‌‌خانی

به نظر می‌‌رسیدکه موفقیت فیلم عاشقانه به کارگردانی علیرضا داوودنژاد، سکوی جهشی خواهد شد برای دو بازیگر جوانش که بعداً شنیدیم با هم ازدواج کرده‌‌اند. پیمان قاسم‌‌خانی طی سال‌‌های اخیر از موفق‌‌ترین و محبوب‌‌ترین نویسندگان طنز ایران تبدیل شده است. اما بهاره رهنما هم که دغدغه‌‌های دیگری جز بازیگری داردـ نظیر نویسندگی و روزنامه نگاری. این زوج موفق پس از سال‌‌ها در فیلم «سن‌‌پترزبورگ» به کارگردانی بهروز افخمی با یکدیگر همبازی شدند که نتیجه‌‌اش احتمالا امسال خواهیم دید.

 

امین حیایی ـ نیلوفر خوش خلق

امین حیایی در زمان فیلم برداری سریال «روزگار جوانی»، با «نیلوفر خوش خلق» آشنا شد. حیایی و خوش خلق پیش از ازدواج، ‌در فیلم «مونس» نیز با یکدیگر همبازی بودند که این فیلم چندان موفق نبود. مانی و ندا نیز نتوانست موفقیتی برای آنها به حساب آید. اما آنها هم زمان با بازی در فیلم «بوی بهشت» ازدواج کردند.

 

امیر جعفری ـ ریما رامین فر، رامبد جوان ـ سحر دولتشاهی، ‌نیما فلاح ـ سحر ولدبیگی، محسن قاضی مرادی ـ مهوش وقاری، شاهرخ فرتنیان ـ افسانه چهره آزاد، محمود پاک نیت ـ مهوش صبرکن، آتش تقی‌‌پور ـ شهین علیزاده، بهروز بقایی ـ پرستو گلستانی، اصغر همت ـ افسر اسدی، سعید تهرانی ـ لادن طباطبایی، حسن‌پور شیرازی ـ مهناز افضلی، ‌داوود رشیدی ـ احترام‌‌السادات برومند، هم جزو مهمترین زوج‌‌های بازیگر هستند که در ذهن علاقمندان هنر ایران نقش‌‌های ماندگاری را ثبت کرده‌‌اند.

دیگر زوج ها: امیر جعفری ـ ریما رامین فر، رامبد جوان ـ سحر دولتشاهی، ‌نیما فلاح ـ سحر ولدبیگی، محسن قاضی مرادی ـ مهوش وقاری، شاهرخ فرتنیان ـ افسانه چهره آزاد، محمود پاک نیت ـ مهوش صبرکن، آتش تقی‌‌پور ـ شهین علیزاده، بهروز بقایی ـ پرستو گلستانی، اصغر همت ـ افسر اسدی، سعید تهرانی ـ لادن طباطبایی، حسن‌پور شیرازی ـ مهناز افضلی، ‌داوود رشیدی ـ احترام‌‌السادات برومند و...

 

منبع: خبر آنلاین


 تاريخ ارسال: 1388/12/23
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>سلام:

شايد بهتر باشد در انتخاب مطالب كمي با دقت بيشتر عمل شود و تنها هدف، پر كردن صفحات نباشد. قسمت آخر مطلب را ببينيد. دوبار تكرار شده است. و يا "بي پولي اكران خواهد شد" كه البته همه مي دانيم اكران شده است.

0+0-

سه‌شنبه 10 فروردي 




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.