پرده سینما

بدهکاری گسترده در معاونت هنری وزارت ارشاد؛ دغدغه علی مرادخانی

پرده سینما









معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بدهکاری زیر مجموعه مدیریت خود را مهم‌ترین دغدغه این روزهایش دانست.

 

علی مرادخانیبه گزارش خبرآنلاین، علی مراد خانی با اشاره به اینکه بدهکاری گسترده ای در معاونت هنری ارشاد وجود دارد گفت: «این بدهکاری شامل سنوات هشت ساله گذشته کارمندان، مالیات‌های تکلیفی پرداخت نشده و موارد دیگری است تا به نقطه سر به سر برسیم. اما این مسائل موجب نمی‌شود از کارهای اصلی مان دور بمانیم.»

معاون امور هنری وزیر ارشاد که در حاشیه مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی نواحی آیینه دار سخن می‌گفت، ادامه داد: « متأسفانه در بحث فرهنگ به توسعه متوازن دست پیدا نکرده ایم. در بسیاری از بخش‌ها امکانات گسترده تر شده و اتفاقات مهمی در آن رخ داده است ولی در بخش فرهنگ آن گونه که شایسته بود در دولت دفاع نشد و به جایگاهی مناسبی نرسید.»

او در باره افزایش بودجه موسیقی نواحی هم گفت: «زمانی که قرار است جهش بودجه ای در حوزه معاونت هنری داشته باشیم، قطعاً جهشی نیز در بودجه موسیقی اقوام خواهیم داشت که برنامه ریزی‌های برای این مسئله آغاز شده است.»

مراد خانی افزود: «حمایت از موسیقی نواحی چند وجه دارد که شامل فعالیت‌های میدانی، پژوهشی و شناختی می‌شود. یکی از مشکلات موجود در این حوزه فاصله ای است که با تغییر نسل‌ها ایجاد می‌شود که باید برای آن تدبیری اندیشید.»

معاون هنری وزیر ارشاد در ارتباط با احتمال واگذاری برگزاری جشنواره موسیقی به بخش خصوصی تصریح کرد: «اگر کسانی حاضر باشند در این حوزه وارد شوند ما حاضریم بخش‌هایی را واگذار کنیم. حتی پیشنهاد داده‌ایم که جایزه ای به نام بزرگان این حوزه برای این جشنواره پیش بینی شود.»

به گفته او در این زمینه ابتدا حمایت صد درصدی از سوی دولت خواهد شد تا بخش خصوصی به تدریج قدرتمند شود و به نقطه تعادل برسند که در آن زمان از حمایت‌ها کاسته خواهد شد.

علی مراد خانی تاکید کرد: «موسیقی نواحی اعتبار کشورمان است که باید با همکاری هم این بخش را که توجه جهانی و از جمله یونسکو معطوف به آن است ارتقا بدهیم. در کشورهای اطراف نیز می‌توان هنرمندان این گونه موسیقی را پیدا کرد و در این جشنواره‌ها از آن‌ها دعوت کرد.»

جشنواره موسیقی نواحی آیینه دار از دهم تا دوازدهم مهر در خانه هنرمندان به همت بخش خصوصی برگزار شد.


 تاريخ ارسال: 1392/7/12
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.