پرده سینما

جواد جباری: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس باید منشاء جریان سازی مستمر تئاتر مقاومت در کشور باشد

پرده سینما






 

 

 

مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت در دیدار با اعضای انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بر لزوم جریان سازی مستمر در حوزه تئاتر مقاومت و انجام امور بنیادی و زیر بنایی در این حوزه تاکید کرد.

 

 به گزارش خبرنگار سایت پرده سینما و اعلام روابط عمومی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت در این دیدار با تبریک سالروز حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر گفت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس مشاهده کردیم با توکل به خدا کارهای بزرگی می توان انجام داد و باید امروزه و در عرصه فرهنگی عزم خود را جزم کنیم تا آثار مهم و تاثیر گذاری را به منصه ظهور برسانیم و این امر تحقق نمی پذیرد مگر این که در این عرصه با مدیریت جهادی عمل کنیم.

وی با تاکید بر لزوم پرداختن به آثار پژوهشی، اهمیت به این بخش را در ارتقاء وضعیت سطح کنونی تئاتر مقاومت در کشور، مهم ارزیابی کرد و افزود: شاید به نوعی بتوان گفت که برگزاری نشست های تخصصی و همایش های علمی پژوهشی بخشی از موضوع کاری ما باشد، اما جریان پژوهش های هدفمند، تاثیر گذار و راهگشا، باید بصورت مستمر ادامه داشته باشد تا به عنوان یک پروسه کاملاً علمی و عملی در خدمت ارتقاء سطح تئاتر مقاومت باشد.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت همچنین شناسایی و جذب افراد مستعد، مومن ،معتقد و متعهد فضای تئاتر حرفه ای کشور را از جمله وظائف انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: شناسایی استعدادها و جذب افراد متعهد و دغدغه مند حوزه تئاتر کشور باید به عنوان یکی دیگر از وظائف و اهداف مهم انجمن برشمرده شود و باید برای رشد حرفه ای و رشد معنوی این افراد، به عنوان سرمایه های حقیقی تئاتر مقاومت نیز برنامه ریزی و هدف گذاری شود.

رییس شورای سیاستگذاری تئاتر مقاومت اضافه کرد: ما در متون و منابع کلاسیک خودمان آثار غنی و ارزشمندی را خصوصاً در حوزه نظری هنر داریم اما متاسفانه چون مدون نشده و برای نیازهای امروز پرداخته نشده اند ما در این خصوص دچار مشکل هستیم و به ناچار از منابع غربی خصوصاً در هنرهای نمایشی بهره می بریم. لذا پرداختن به مسائلی نظیر مباحث تخصصی و نظری هنر به شرطی که در این حوزه بصورت کاربردی و اجرایی در آید، کار مهم و لازم و البته دشواری است.

وی اقدامات صورت گرفته انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس را از آغاز تا کنون مثبت ارزیابی کرد و افزود: تمام تلاش دوستانی که در این حوزه فعالیت می کنند، قابل ارج نهادن و تقدیر است اما این مطلوب نظر ما نیست و باید به افق های بهتر و مطلوب تری در این حوزه دست پیدا کنیم. هنوز اقدامات بسیاری است که به آن پرداخته نشده است که می توان و باید در این عرصه انجام داد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت،همچنین از هم افزایی فعالیت هاواقدامات بنیاد فرهنگی روایت و انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس با بسیج هنرمندان جهت برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاترمقاومت(انقلاب و دفاع مقدس)خبرداد.

همچنین در ابتدای این دیدار حفیظ اله رفیعی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز با بیان شرحی از اقدامات صورت گرفته در این انجمن، از آمادگی حداکثری انجمن برای سال 93 و انجام اقدامات اصولی و زیربنایی برای برگزاری پانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت (انقلاب و دفاع مقدس) در این انجمن خبر داد و افزود: پیگیری شورای تخصصی حمایت از اجراهای تئاترمقاومت که با حضور نهاد ها و سازمان های مرتبط با این موضوع درحال برگزاری است، نیز درسال جدید به طورجدی در دستورکار انجمن قراردارد وامیدواریم بتوانیم با همکاری بیشتر دوستان عضو این شورا که عموما از افراد خبره و توانمند این عرصه هستند، جلوه و نمود بهتر و با کیفیت تری را برای تئاتر مقاومت در مقوله اجراهای عمومی و بسط و انتشار فرهنگ مقاومت در سطح جامعه،شاهد باشیم.


 تاريخ ارسال: 1393/3/7
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.