پرده سینما

سمندریان بعد از هفت سال گالیله را به صحنه می‌برد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

حمید سمندریانحمید سمندریان هفت سال بعد از توقف تمرینهای نمایش گالیله نوشته برتولد برشت، این اثر را زمستان 89 در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌برد.

افسانه ماهیان که به همراه کیومرث مرادی مدیریت تولید و اجرای پروژه نمایشی گالیله را بر عهده دارد درباره تولید و اجرای این نمایش به خبرنگار مهر گفت: سال 88 و بعد از برگزاری مراسم بزرگداشت استاد سمندریان صحبت‌هایی از اجرای نمایش گالیله در سال 89 به میان آمد و استاد روی اجرای گالیله پافشاری کرد.

این کارگردان و بازیگر جوان تئاتر ادامه داد: وقتی بعد از تعطیلات نوروز 89 با استاد سمندریان صحبت کردیم قرار شد به همراه کیومرث مرادی برنامه‌ ریزی‌های لازم را برای اجرای نمایش گالیله در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر انجام دهیم. سعی من و کیومرث مرادی این است که استاد درگیر مراحل اداری و کارهای دیگر نباشد و فقط دغدغه میزانسن و کارگردانی را داشته باشد.

ماهیان درباره زمان اجرای نمایش گالیله گفت: به طور قطع استاد سمندریان نمایش گالیله را نیمه دوم سال جاری به صحنه می‌برد و تمایل دارد که نمایش را بهمن و اسفندماه 89 اجرا کند و این اجرا تا فروردین و اردیبشهت‌ماه سال 90 ادامه یابد. قرار است به زودی جلسه‌ای با استاد سمندریان داشته  تا درباره شروع زمان تمرین و انتخاب بازیگران نمایش برنامه‌ریزی کنیم.

وی درباره حامیان مالی تولید و اجرای نمایش گالیله افزود: شهردار تهران و همچنین رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و آقای مجید جوزانی آمادگی لازم را برای حمایت مالی از تولید و اجرای نمایش گالیله اعلام کرده‌اند. از طرف دیگر اداره‌ کل هنرهای نمایشی نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده است. به زودی گفتگوهای لازم جهت مشخص شدن این موضوع نیز انجام می‌شود.

سال 88 طی مراسم بزرگداشت حمید سمندریان در تماشاخانه ایرانشهر دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران اعلام کرد که شهرداری حمایت‌های مادی و معنوی را از تولید و اجرای نمایش گالیله به کارگردانی سمندریان خواهد داشت. در آن مراسم سالن شماره دو ایرانشهر نیز به نام حمید سمندریان اختصاص پیدا کرد.

حمید سمندریان حدود هفت سال پیش قصد داشت نمایش گالیله را در مجموعه تئاتر شهر به صحنه ببرد که این امر به دلایلی میسر نشد. وی بارها و بارها در مراسم و جلسات مختلفی که حضور داشت اعلام کرد که آرزو دارد نمایش گالیله را به عنوان وصیت‌نامه هنری خود به صحنه ببرد. سمندریان سال 86 نمایش ملاقات بانوی سالخورده اثر دورنمات را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کرد.

 


 تاريخ ارسال: 1389/1/31
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.