پرده سینما

کارنامه قابل قبول پردیس سینمایی ملت در جشنواره سی و هفتم

سارا طاهرمقدس

 




 


 

 

 

 

امسال برای دومین سال متوالی پردیس سینمایی ملت به عنوان سالن نمایش اصحاب رسانه و منتقدان سینمایی در نظر گرفته می شود. این انتخاب با نظرات و آراء متفاوتی همراه بوده است. با وجود نظرات مخالفی که در طول یک سال گذشته در این خصوص وجود داشته، به نظر می رسد پردیس ملت بهترین گزینه برای سالن نمایش اصحاب رسانه و منتقدان سینمایی است. به خصوص اگر نگاهی به سالن هایی که در طول ده پانزده سال گذشته در جشنواره فجر به عنوان سالن نمایش اصحاب رسانه در نظر گرفته شده بودند بیافکنیم متوجه می شویم پردیس سینمایی ملت در شرائط فعلی بهترین گزینه است.

مرکز همایش های برج میلاد که از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ به عنوان «کاخ جشنواره» و محل تماشای فیلم اصحاب رسانه و منتقدان سینمایی در نظر گرفته شده بود؛ اولاً با یک سالن نمایش بزرگ که فقط دو درب ورودی دارد، ورود و خروج به سالن نمایش را با صف هایی طولانی و پرازدحام دچار اختلال می کرد. صف هایی بسیار طولانی که در طول سالیان گذشته به ساعت ها اتلاف وقت اهالی رسانه انجامید.

ثانیاً بالکن بزرگ برج میلاد به علت نوع طراحی آن فقط در بخش وسط قابل استفاده است و در صندلی های قسمت راست و چپ بالکن، با زاویه شدیدی که با پرده نمایش دارد، عملاً امکان ارتباز مؤثر با فیلم را از تماشاگر سلب می کند.

ثالثاً مرکز همایش های برج میلاد از نظر رفت و آمد در مکانی بدمسیر قرار دارد که رفت و آمد به آن را حتی با وجود سرویس های رفت و برگشت جشنواره که البته طبیعتاً فقط در ساعت های محدودی وجود دارند سخت می کند.

سالن های نمایش دیگری که دوره های قبل تر به سالن نمایش اصحاب رسانه اختصاص داشتند مانند سینما صحرا، سینما فلسطین، سینما استقلال، مرکز آفرینش های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، و... طبیعتاً امروز گنجایش و ظرفیت اعضای فعلی اصحاب رسانه را ندارند.

در عوض پردیس سینمایی ملت اولاً به خاطر داشتن چهار سالن نمایش از ازدحام جمعیت و صف های طولانی جلوگیری می کند، ثانیاً کیفیت نمایش در سالن های آن از استاندارد بالایی برخوردار است. ثالثاً رفت و آمد به آن بخاطر دسترسی به خیابان ولی عصر (عج) و اتوبان نیایش از سهولت و سرعت بالا و هزینه پایین برخوردار است.

تنها اشکالی که برای پردیس سینمایی ملت مطرح می شود پارکینگ کوچک و نامناسب آن است که البته این نقیصه در برابر امتیاز دسترسی بالای آن به وسادل نقلیه عمومی قابل اغماض به نظر می رسد.

به هر حال در طول دو سال گذشته که پردیس سینمایی ملت به سالن نمایش منتقدان سینمایی و اصحاب رسانه رسانه اختصاص یافته، تا حد زیادی آرامش به فضای سالن رسانه ها حاکم شده است و در کنار آن البته نظم! فراموش نکنیم که قبل از انتخاب پردیس سینمایی ملت به عنوان سالن اصحاب رسانه، وضعبت نمایش فیلمها چقدر با تأخیر و بی نظمی همراه بود.

 

سارا طاهرمقدس


 


 تاريخ ارسال: 1397/11/24
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.