پرده سینما

مدعی اصلی اسکار امسال؛ «جوکر» در ونیز دیده شد/ تشویق ۸ دقیقه‌ای تماشاگران

پرده سینما

 


 

 



 

فینیکس و فیلیپس که در فرش قرمز فیلم شرکت کرده بودند در سالن سالا گرانده حضور یافتند. زازی بی تز که در فیلم در نقش همسایه شخصیت فینیکس بازی کرده نیز در مراسم حاضر بود. با این حال جای رابرت دنیرو که در نقش مجری یک برنامه شبانه در فیلم بازی کرده در لیدو خالی بود.  این فیلم درباره شخصیتی از دنیای کمیک‌های دی‌سی است اما داستانی غیراقتباسی دارد و هیچ نشانی از حضور بتمن یا دیگر شخصیت‌های دی‌سی در آن دیده نمی‌شود. شخصیت اصلی فیلم آرتور فلِک استندآپ کمدینی ناموفق است که با تحقیر روبرو شده و به شخصیتی ویرانگر بدل می‌شود. داستان این فیلم در سال ۱۹۸۱ در گاتهام سیتی اتفاق می‌افتد.فیلم «جوکر» برای نخستین بار در هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم ونیز دیده و با تشویق ایستاده ۸ دقیقه‌ای مخاطبان روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «جوکر» با حضور خواکین فینیکس بازیگر و تاد فیلیپس کارگردان فیلم شب گذشته ۳۱ آگوست برابر با ۹ شهریور ماه در جشنواره فیلم ونیز برای نخستین بار دیده شد.

این پیش نمایش با استقبال وسیع حضار روبرو شد و آنها ۸ دقیقه ایستاده فیلم را تشویق کردند و به تحسین فیلمی که با بازی خواکین فینیکس و به کارگردانی تاد فیلیپس ساخته شده، پرداختند.

این فیلم بر مبنای شخصیت دشمن بتمن و بر مبنای یک داستان اورجینال ساخته شده است.

فینیکس و فیلیپس که در فرش قرمز فیلم شرکت کرده بودند در سالن سالا گرانده حضور یافتند. زازی بی تز که در فیلم در نقش همسایه شخصیت فینیکس بازی کرده نیز در مراسم حاضر بود. با این حال جای رابرت دنیرو که در نقش مجری یک برنامه شبانه در فیلم بازی کرده در لیدو خالی بود.

این فیلم درباره شخصیتی از دنیای کمیک‌های دی‌سی است اما داستانی غیراقتباسی دارد و هیچ نشانی از حضور بتمن یا دیگر شخصیت‌های دی‌سی در آن دیده نمی‌شود. شخصیت اصلی فیلم آرتور فلِک استندآپ کمدینی ناموفق است که با تحقیر روبرو شده و به شخصیتی ویرانگر بدل می‌شود. داستان این فیلم در سال ۱۹۸۱ در گاتهام سیتی اتفاق می‌افتد.

این فیلم قرار است ۴ اکتبر در آمریکا راهی سینماها شود.

نقش‌آفرینی فینیکس در نقش آرتور فلک؛ مردی غمگین و از نظر روانی مشکل‌دار که به نماد نیهیلیسم بدل می‌شود، اکنون از مدعیان جوایز اسکار امسال است.

فینیکس در نشست مطبوعاتی فیلم گفت که دوره سختی را پشت سر گذاشته تا به این نقش برسد و واقعاً نمی‌خواسته آن را ایفا کند و فیلم‌های دیگر از جمله نسخه «جوکر» هیث لجر که برای ایفای نقش آن در «شوالیه تاریکی» موفق به کسب جایزه اسکار شد، بر او اثر نگذاشته است.

فینیکس برای ایفای این نقش کلی وزن کم کرد (که گفته شده بیش از ۲۰ کیلوگرم بوده است) و به بررسی شخصیت‌های مشکل‌دار پرداخته و بارها و بارها لبخند را تمرین کرده است. وی همچنین به مطالعه کتاب‌هایی درباره جنایتکاران روانی و نیز ترورهای سیاسی پرداخته است.

وی در این باره گفته است: او یک جوری مخلوق خود ما بود.

وی که هشت ماه را صرف خلق آرتور فلِک شخصیتی کرده که به دشمن اصلی بتمن بدل می‌شود و عاشق بحران است، در این باره بیان کرد: این شخصیت خیالی است و نمی‌خواستم شخصیتی خلق کنم که یک روان‌پزشک روی او یک عنوان بگذارد. دلم می‌خواست او به نوعی شخصیتی مرموز و اسرارآمیز باشد.

در این نشست کارگردان فیلم نیز بیان کرد که وقتی او و اسکات سیلور که به عنوان فیلمنامه‌نویس با او همکاری کرده، فیلمنامه را می‌نوشتند به نسخه سینمایی رمان کلاسیک «مردی که می‌خندد» ویکتور هوگو که سال ۱۹۲۸ ساخته شد نیز توجه داشتند. فیلم‌های مارتین اسکورسیزی به ویژه «راننده تاکسی»، «گاو خشمگین» و «سلطان کمدی» و نیز «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» میلوش فورمن نیز دیگر منبع الهام آنها بودند.

آلبرتو باربرا مدیر هنری فستیوال ونیز از این فیلم به عنوان قوی‌ترین شانس اسکار یاد کرده است.

 

شنبه ۹ شهریور چهارمین روز جشنواره فیلم ونیز ۲۰۱۹ بود و این فیلم در بخش مسابقه بین‌الملل برای نخستین بار در جهان به نمایش درآمد.

امسال ۴ فیلم آمریکایی در ونیز در بخش رقابتی حضور دارند که «جوکر» با درجه R از جمله آنها بود.

پس از جشنواره فیلم ونیز، «جوکر» در جشنواره فیلم تورنتو نیز دیده خواهد شد.



 تاريخ ارسال: 1398/6/10
کلید واژه‌ها:

نظرات خوانندگان
>>>متین:

شیر طلای ونیز رو برد!

0+0-

دوشنبه 18 شهريور 1398




فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.