پرده سینما

بازیگری که میراث فرهنگی است؛ جولی اندروز در بنیاد فیلم آمریکا تجلیل می‌شود

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

انستیتو فیلم آمریکا اعلام کرد جولی اندروز دریافت کننده چهل و هشتمین جایزه یک عمر دستاورد هنری این بنیاد خواهد بود.  اندروز که برای بازی در «صدای موسیقی» یا «اشک‌ها و لبخندها» و «مری پاپینز» شهرتی جهانی دارد، جایزه اسکار را برای فیلم دوم در سال ۱۹۶۵ دریافت کرده است. وی بیش از ۷ دهه روی صحنه تئاتر و سینما حضور داشته است.با اهدای جایزه یک عمر دستاورد هنری به جولی اندروز از این بازیگر پیشکسوت در بنیاد فیلم آمریکا تجلیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، انستیتو فیلم آمریکا اعلام کرد جولی اندروز دریافت کننده چهل و هشتمین جایزه یک عمر دستاورد هنری این بنیاد خواهد بود.

اندروز که برای بازی در «صدای موسیقی» یا «اشک‌ها و لبخندها» و «مری پاپینز» شهرتی جهانی دارد، جایزه اسکار را برای فیلم دوم در سال ۱۹۶۵ دریافت کرده است. وی بیش از ۷ دهه روی صحنه تئاتر و سینما حضور داشته است.

کاتلین کندی از روسای انستیتو فیلم آمریکا از این بازیگر به عنوان بازیگری فوق‌العاده در هر بخش یاد کرد و گفت نقش‌آفرینی‌های وی حسی از شادی برای نسل‌های مختلف فراهم کرده است و هنر وی بخشی از میراث فرهنگی آمریکا محسوب می‌شود.

این بازیگر جایزه خود را در مراسم شام انستیتو در ۲۵ آوریل ۲۰۲۰ دریافت خواهد کرد.

جایزه یک عمر دستاورد هنری بنیاد فیلم آمریکا از سال ۱۹۷۳ ایجاد شده و سال پیش به دنزل واشینگتن تعلق گرفت. شان کانری، جین فوندا، دایان کیتون و جورج کلونی از دیگر دریافت‌کنندگان این جایزه بوده‌اند.  

جولی اندروز ۸۳ ساله به تازگی با دریافت شیر طلای افتخاری از جشنواره فیلم ونیز تجلیل شد.



 تاريخ ارسال: 1398/6/30
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.