پرده سینما

هالیوود ریپورتر گزارش کرد؛ ناکامان گلدن گلوب؛از رابرت دنیرو تا «بازی تاج‌وتخت»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نامزدهای جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۰ در حالی عصر دیروز معرفی شدند که اعلام برخی اسامی و اعلام نشدن نام برخی دیگر، جزو عجایب غیرقابل پیش‌بینی این فهرست بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، در حالی که گروه‌های سازنده برخی از پروژه‌های امیدوار در فصل جوایز، هیجان‌زده شدند که نام فیلم‌شان را در مراسم اعلام نامزدهای کسب جوایز گلدن گلوب ۲۰۲۰ شنیدند، تعدادی از پروژه‌ها هم در جمع نامزدها قرار نگرفتند.

به طور مشخص فیلم‌های امیدواری که نتوانستند حتی یک نامزدی در دریافت گلدن گلوب کسب کنند عبارتند از: «به سوی ستاره‌ها» یا «اد آسترا»، «بخشش»، «آب‌های تیره»، «دانتون ابی»، «هانی بوی»، «فقط رحمت»، «فانوس دریایی»، «پینات باتر فالکون»، «کویین و اسلیم»، «الماس‌های تراش‌نخورده»، «ما» و «امواج».

به خصوص که پیش‌بینی‌کنندگان جوایز، فکر می‌کردند شایا لابوف می‌تواند یا برای بهترین فیلمنامه یا برای بهترین بازیگری برای فیلم «هانی بوی» نامزد شود.

همچنین باور می‌رفت آدام سندلر برای «الماس‌های تراش‌نخورده» و مایکل بی. جوردن برای «رحم عادلانه» و پل والتر هاوزر برای «ریچارد جول» نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر بشوند و جیمی فاکس به خاطر «رحم عادلانه» و تایکا وایتیتی برای «جوجو خرگوش» در بخش بهترین بازیگر مرد مکمل شانس داشته باشند.

با وجود اینکه «ایرلندی» روز خوبی داشت و پنج نامزدی کسب کرد، رابرت دنیرو نتوانست برای بهترین بازیگر نامزد بشود، و این در حالی بود که مارتین اسکورسیزی، آل پاچینو و جو پشی نامزد شدند. با این حال دنیرو به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان فیلم در بخش بهترین فیلم نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب هست.

تعدادی از امیدوارهای دیگر هم فقط توانستند یک نامزدی کسب کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به «شیادان» و «فورد در برابر فراری» اشاره کرد که هر دو نتوانستند در بخش بهترین فیلم حضور پیدا کنند. با وجود اینکه هم کریستین بیل و هم مت دیمون برای دریافت نامزدی بهترین بازیگر مرد به خاطر «فورد در برابر فراری» شانس داشتند، فقط بیل توانست نامزدی را کسب کند.

فیلم‌های مطرح «بامب‌شل» و «زنان کوچک» هم نتوانستند در بخش‌های بهترین فیلم، کارگردان و فیلمنامه نامزدی کسب کنند و با وجود اینکه شارلیز ترون و مارگو رابی برای «بامب‌شل» نامزد شدند، دیگر بازیگر فیلم یعنی نیکول کیدمن نامزد نشد. با این حال او در بخش تلویزیونی توانست در «دروغ‌های بزرگ کوچک» نامزد بشود.

از نظر بازیگران دیگری که می‌توانستند چند نامزدی کسب کنند هم باید به لارا درن اشاره کرد که برای نقش‌آفرینی در «داستان ازدواج» نامزد شد اما برای کارش در «زنان کوچک» یا «دروغ‌های بزرگ کوچک» موفق به کسب نامزدی دریافت جایزه گلدن گلوب نشد.

در بخش تلویزیون، سریال‌هایی که با تعجب خیلی‌ها نتوانستند نامزدی کسب کنند شامل «شادی»، «جای خوب»، «داستان ندیمه»، «نارنجی سیاه جدید است»، «PEN۱۵»، «سیلیکون ولی»، «این ما هستیم»، «ویپ»، «واچ‌من»، «وقتی ما را می‌بینند» و «کیمی اشمیت شکست‌ناپذیر» بودند. در حقیقت، محتوای تلویزیونی تولیدشده توسط کانال‌های تلویزیونی کاملا از گلدن گلوب جا ماندند.

«بازی‌ تاج‌وتخت» و «عروسک روسی» هم هر یک فقط یک نامزدی کسب کردند: به ترتیب برای کیت هرینگتون و ناتاشا لیون ستاره‌های‌شان و به این ترتیب نتوانستند برای بهترین درام یا بهترین سریال کمدی نامزد دریافت گلدن گلوب بشوند.



 تاريخ ارسال: 1398/9/19
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.