پرده سینما

جدیدترین آمار فروش سینمای نیمه جان ایران

پرده سینما

 





 

 

 

فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» در دو روز ابتدایی اکران خود حدود 30 میلیون تومان فروخت.

به گزارش ایسنا، براساس مصوبه شورای صنفی نمایش فیلم «زن‌ها فرشته‌اند ۲» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی حسین فرح‌بخش از چهارشنبه ۲۵ تیرماه به سینماها آمد تا شاید اکران این فیلم کمدی در جذب بیشتر مخاطب و رونق سینماها کمکی کند.

این فیلم با ۱۵۳۰ بلیت، 28 میلیون و 947 هزار تومان فروخته است.

پیش‌تر دو فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسمخانی از چهارم تیرماه روانه اکران شده بودند تا آغازگر فعالیت رسمی سینماها پس از چهارماه تعطیلی باشند. اما با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کروناو افراد فوت شده از این ویروس، آن طور که انتظار می‌رفت فروش قابل قبولی برای این دو فیلم ثبت نشد. در شرایط عادی قطعا هر دو فیلم به فروش چند ۱۰ میلیاردی می‌رسیدند، کمااینکه «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» پیش از توقف اکران و در سه روزی که قبل از شیوع کرونا بر پره سینماها بود خیلی زود میلیاردی شد، و الان این دو فیلم سینمایی پس از ۲۳ روز اکران در مجموع حدود سه میلیارد تومان فروش کرده‌اند.

فیلم محمد کارت که بهترین فیلم جشنواره فجر از نگاه تماشاگران بود، تاکنون ۱۳۰ هزار و ۲۹ بلیت به مبلغ دو میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان و فیلم قاسمخانی هم ۶۵ هزار و ۳۶۲ بلیت با یک میلیارد و ۷۵ میلیون تومان فروخته است.

با پایان سه هفته از اکران این دو فیلم یعنی سه هفته‌ای که قرار بود در تعداد هفته‌های اکران این فیلم‌ها محاسبه نشود و نیز با توجه به افزایش آمارهای مربوط به کرونا، تهیه‌کننده فیلم «شنای پروانه» از ادامه اکران فیلم خود از روز ۲۵ تیر انصراف داد ولی با مخالف شورای صنفی نمایش و جلسه‌هایی که برگزار شد فعلا اکران آن ادامه دارد.

تمام این تلاش‌ها برای اکران فیلم‌هایی که می‌توانند در جذب مخاطب موثر باشند در حالی انجام می‌شود که در پی تداوم شیوع کرونا، سینماهای زیرمجموعه شهرداری تهران با استناد به تاکید ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند.

از دیگر فیلم‌هایی که در حال حاضر روی پرده هستند به «یلدا» با فروش  ۶ میلیون و ۷۳۵ هزار  تومان فروش، مستند «جایی برای فر شته‌ها نیست» با فروش حدود  ۶ میلیون تومان و مستند «صحنه‌هایی از یک جدایی» با فروش حدود سه میلیون تومان می‌توان اشاره کرد.

هفته گذشته شورای صنفی نمایش اعلام کرد که فیلم «آنجا همان ساعت» ساخته سیروس الوند با یک هفته تاخیر از چهارشنبه هفته آینده روی پرده می‌رود ولی با توجه به شرایط جدید باید دید سیروس الوند که پیش‌تر قصد داشت فیلمش را آنلاین اکران کند، به نمایش آن در سینماهای نیمه تعطیل رضایت می‌دهد؟!

آمار و ارقام این گزارش براساس آمار درج شده در سامانه مدیریت فروش و اکران سینما (سمفا) است که تا لحظه ارسال گزارش ثبت شده بود.


 تاريخ ارسال: 1399/4/27
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.