پرده سینما

کرونا نتوانست «نولان» را شکست دهد! فروش ۵۳ میلیون دلاری «تنت»

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در اولین آخر هفته‌ای که فیلم «تنت» نمایش بین‌المللی خود را آغاز کرده است، این تازه‌ترین ساخته کریستوفر نولان موفق شد تا فروش قابل قبولی را به ثبت برساند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «تنت» کریستوفر نولان در آخر هفته‌ای که دیشب به پایان رسید در بازار بین‌المللی به نمایش درآمد و با وجود ادامه پاندمی کرونا توانست فروش غافلگیرکننده ۵۳ میلیون دلاری داشته باشد.

این فیلم عظیم علمی تخیلی که به عنوان پروژه‌ای دیده می‌شود که سینماها را دوباره راه می‌اندازد، قوی‌ترین آغاز خود را در بریتانیا با ۷.۱ میلیون دلار فروش داشت. «تنت» در آخر هفته در ۴۱ بازار بین‌المللی پخش شد که از جمله آن‌ها می‌توان از فرانسه (۶.۷ میلیون دلار)، کره (۵.۱ میلیون دلار) و آلمان (۴.۲ میلیون دلار) نام برد.

این فیلم برادران وارنر آخر هفته آینده در ایالات متحده روی پرده می‌رود و اکران آن در سینماهای روسیه و چین به ترتیب در روزهای سوم و چهارم سپتامبر آغاز می‌شود.

حتی با وجود اینکه هنوز خیلی از سینماها باز نشده‌اند و بسیاری با محدودیت ظرفیتی فعالیت می‌کنند، «تنت» توانست چند رکورد باکس آفیسی برای نولان ثبت کند. این فیلم در ۹ کشور از جمله هلند، اوکراین و مجارستان بزرگ‌ترین فروش آغازین یک فیلم در تمام طول مسیر حرفه‌ای کاری نولان را به ثبت رساند. در عربستان سعودی، این فیلم بزرگ‌ترین فروش آغازین یک فیلم هالیوودی را با ۱.۴۷ میلیون دلار کسب شده از نمایش در ۱۳۱ سالن سینما داشت.

خیلی از مخاطبان این فیلم را با بهترین کیفیت ممکن دیدند. فروش پرده‌های آی‌مکس بیش از یک چهارم فروش بلیت در بسیاری از بازارها را تشکیل داد که باعث شد فروش آی‌مکس این فیلم بیش از ۵ میلیون دلار باشد.

این آخر هفته فیلم تریلر ابرقهرمانی «جهش‌یافته‌های جدید» که داستان آن در دنیای «اکس من» به وقوع می‌پیوندد در آمریکای شمالی اکران شد و توانست ۷ میلیون دلار بفروشد. این فیلم در ۲۴۱۲ پرده سینمای آمریکا اکران شده است

با وجود اینکه فروش این فیلم پایین‌تر از حد انتظار بود، قوی‌ترین فروش آغازین فیلم‌ها طی دوران پاندمی را داشت. به احتمال بسیار زیاد «تنت» به راحتی این رکورد را جابه‌جا خواهد کرد.

با استناد به آمار دیزنی، در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ درصد از سینماها در ایالات متحده و کانادا باز شده‌اند. اما تعدادی از بزرگ‌ترین بازارها از جمله لس‌آنجلس، سن فرنسیسکو و نیویورک هنوز بسته هستند.


 تاريخ ارسال: 1399/6/11
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.