پرده سینما

داروغه‌زاده: پروانه ساخت دیگر فایده‌ای ندارد!

پرده سینما

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

توئیتر معاون سابق نظارت سازمان سینمایی: پروانه ساخت دیگر فایده‌ای ندارد!

 

ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر و معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی خواستار حذف پروانه «ساخت» از فرآیند ساخت و نمایش فیلم‌های سینمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم داروغه‌زاده دبیر جشنواره فیلم فجر و معاون سابق ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی همزمان با «روز ملی سینما» ابراز امیدواری کرد «پروانه ساخت» از چرخه تولید و اکران فیلم‌های سینمای ایران حذف شود.

داروغه‌زاده در متن خود با هشتگ «روز ملی سینما» آورده است: «امیدوارم دولت و مجلس با همکاری یکدیگر و با اعتماد به سینماگران عزیز و متعهد کشور، شوراهای پروانه ساخت فیلم که دیگر هیچ فایده و ضرورتی ندارند را از چرخه تولید و نمایش فیلم حذف کنند.»

در حال حاضر دو شورای پروانه ساخت برای آثار سینمایی و غیرسینمایی در زیرمجموعه معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی فعال است و نظارت بر محتوای فیلمنامه‌های درخواستی پیش از آغاز تولید را برعهده دارند.

پیشنهاد حذف «پروانه ساخت» و واگذاری مسئولیت رعایت ضوابط و قوانین به عوامل سازنده چند سالی است که از سوی برخی سینماگران مطرح شده اما موضع‌گیری ابراهیم داروغه‌زاده اولین موضع‌گیری صریح یک مدیر سینمایی در این زمینه محسوب می‌شود.



 تاريخ ارسال: 1399/6/21
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.