پرده سینما

برادران وارنر هنوز امیدوار است؛ فروش «تنت» نولان ۳۰۰ میلیون دلاری شد

پرده سینما

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فروش «تنت» نولان ۳۰۰ میلیون دلاری شد/ فاجعه در گیشه آمریکا

 

 با وجود فروش بسیار پایین فیلم «تنت» در بازار داخلی آمریکا فیلم «شعبده‌بازی» (هاکوس پاکوس) دیزنی که یک فیلم کمدی به کارگردانی کنی اورتگا با بازی بت میدلر است و سال ۱۹۹۳ که اکران شد فروش چشمگیری داشت، در سیستم اکران آنلاین حسابی درخشید و تقریباً فروشی برابر با «تنت» در آمریکا را ثبت کرد. این فیلم موفق شد فیلم «جهش‌یافتگان جدید» را هم پشت سر بگذارد.با وجود این که فروش «تنت» جدیدترین فیلم کریستوفر نولان از ۳۰۰ میلیون دلار عبور کرد، اما فروش در داخل آمریکا در حد فاجعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، با وجود فروش بسیار پایین فیلم «تنت» در بازار داخلی آمریکا فیلم «شعبده‌بازی» (هاکوس پاکوس) دیزنی که یک فیلم کمدی به کارگردانی کنی اورتگا با بازی بت میدلر است و سال ۱۹۹۳ که اکران شد فروش چشمگیری داشت، در سیستم اکران آنلاین حسابی درخشید و تقریباً فروشی برابر با «تنت» در آمریکا را ثبت کرد. این فیلم موفق شد فیلم «جهش‌یافتگان جدید» را هم پشت سر بگذارد.

در هفته‌ای که گذشت «هاکوس پاکوس» که برای هالووین دوباره اکران شده فروشی ۱.۹ میلیون دلاری را از نمایش در ۲۵۷۰ سالن سینما کسب کرد و «تنت» ۲.۷ میلیون دلار از نمایش در ۲۷۲۲ سالن سینما کسب کرد و مجموع فروش این فیلم در داخل آمریکا را به ۴۵.۱ میلیون دلار رساند. «جهش یافتگان جدید» نیز یک میلیون دلار از اکران در ۲۱۵۴ سالن سینما فروخت و مجموع فروشش در آمریکا را به ۲۰.۹ میلیون دلار رساند.

با همه اقبالی که انتظار می‌رفت از «تنت» صورت بگیرد به نظر می‌رسد تماشاگران آمریکا در حالی که میزان شیوع کرونا در داخل کشور بسیار بالاست، برای بازگشت به سینماها مردد هستند. در عین حال بسته بودن سینماهای بازارهای بزرگ فیلم یعنی نیویورک و لس آنجلس نیز همچنان مزید بر علت هستند.

«تنت» در دیگر کشورهای جهان بسیار بهتر ظاهر شده و این آخر هفته با اکران در ۵۹ بازار منطقه‌ای در مجموع ۱۴.۲ میلیون دلار فروش کرد. این فروش مجموع فروش بین‌المللی فیلم را به ۲۶۲ میلیون دلار رساند تا در مجموع فروشش در سطح جهان به ۳۰۷ میلیون دلار برسد.

در شرایط عادی این رقم فروش برای فیلمی که با هزینه ۲۰۰ میلیون دلاری ساخته شده یک فاجعه محسوب می‌شود اما در دوران پاندمی باید با اغماض بیشتری به این آمار نگاه کرد.

استودیو برادران وارنر هنوز امید خود را از دست نداده و معتقد است فروش فیلم بالاتر می‌رود. هر چند فروش به شیوه‌های دیگر از جمله نمایش دیجیتال و فروش اجازه نمایش تلویزیونی می‌تواند این رقم را بالاتر ببرد اما برای نولان که مدافع سرسخت تماشای فیلم در سینماهاست، این یک تجربه خیلی ناخوشایند است.

در صورت اکران نشدن فیلم‌های محبوب دیگر و تعطیل کردن سینماها- همان طور که روز گذشته زنجیره سینمایی سینه‌ورلد این کار را کرد- می‌تواند به نابود شدن صنعت نمایش فیلم منجر شود و شغل‌های زیادی از بین برود. در این میان سینماهای مستقل با مالکان خصوصی و سینماهای کوچک‌تر قطعاً ورشکست خواهند شد.



 تاريخ ارسال: 1399/7/15
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.