صفحه اصلی
تماس با ما
مباحث تئوريك
تاريخ سينما
طعم سینما
معبد خاطرهها
سينما و ادبيات
سينماي معاصر
دوبله فارسي
سينماي ايران
درباره ما
مباحث تئوریک
برملاگویی های یک منتقد خرافاتی! یا در ستایش جادوی «لحن»!
تاريخ ارسال:
1397/4/6
سر صحنه قانونی وجود ندارد! ١٤ نکته که کارگردانان باید درباره کارگردانی بازیگران بدانند
تاريخ ارسال:
1395/3/22
شکوه نامطمئن! بررسی ویژگی های سینمای دهه ۱۹۷۰ آمریکا با نگاهی به فیلم «توطئه خانوادگی» آلفرد هیچکاک
تاريخ ارسال:
1395/9/17
برملاگویی های یک منتقد خرافاتی! یا در ستایش جادوی «لحن»!
تاريخ ارسال:
1394/8/24
آسمانِ پُر ستاره شب؛ نگاهی به فیلم «شور زندگی» اثر وینسنت مینه لی از دریچه نقاشی امپرسیونیسم
تاريخ ارسال:
1394/6/1
یکی بر سر شاخ، بن میبرید... تأملی در باب نقد نسبی انگارانه
تاريخ ارسال:
1393/10/27
اندرو ساریس، هم ستایش، هم نکوهش
تاريخ ارسال:
1392/7/10
آقای وایلر! ما همگی اشتباه می کردیم! بازگشایی جعبه پاندورای تئوری مؤلف در ایران!
تاريخ ارسال:
1392/2/17
جهان اشاره ها و روایت ها؛ دو گفتار در باب سینمای نوری بیلگه جیلان
تاريخ ارسال:
1391/7/16
ژیل دلوز و سینما؛ بخش سوم: لحظات نوعی
تاريخ ارسال:
1391/1/23
ژیل دلوز و سینما؛ بخش دوم: ارتباط میان هنر، فلسفه، علم و سیاست
تاريخ ارسال:
1390/12/27
ژیل دلوز و سینما؛ بخش اول: زمان تابعی از حرکت نیست
تاريخ ارسال:
1390/12/21
قاتلین بالفطره؛ نگاهی به سینمای جنگی هالیوود با بررسی تطبیقی فیلم های «سقوط شاهین سیاه» و «غلاف تمام فلزی»
تاريخ ارسال:
1390/7/2
شگردهای کارگردانی آلفرد هیچکاک در فیلم پرندگان- بخش پایانی
تاريخ ارسال:
1389/3/28
شگردهای کارگردانی آلفرد هیچکاک در فیلم پرندگان- بخش دوم
تاريخ ارسال:
1389/3/9
شگردهای کارگردانی آلفرد هیچکاک در پرندگان -بخش اول
تاريخ ارسال:
1389/3/1
بررسی تفاوت های سینمای آمریکا و اروپا. بخش سوم: مرد آرام؛ جستجو برای یافتن هویت ملی، از مانیومنت تا گلدن گیت
تاريخ ارسال:
1388/12/15
بررسی تفاوت های سینمای آمریکا و اروپا. بخش دوم: ویل هانتینگ نابغه: تصویر رییس جمهمور از آبراهام لینكلن تا بیل كلینتون
تاريخ ارسال:
1388/12/9
پاسخ دوره ای به دوره ی دیگر؛ در باب تئوری مؤلف
تاريخ ارسال:
1388/12/7
خداحافظ وود کبیر، خداحافظ! /درگذشت رابین وود امپراطور تاریخ نقد فیلم
تاريخ ارسال:
1388/10/3
بررسی تفاوت های سینما آمریکا و اروپا. بخش اول: مردی که لیبرتی والانس را کشت: کابوس در نیمه شب تابستان
تاريخ ارسال:
1388/8/10
یک فیلم، یک تئوری؛ چگونه یاد گرفتم موانع را از سر راه بردارم و فیلم تئوری مؤلف را بسازم!
تاريخ ارسال:
1388/8/10
بررسی نقش دیزالو به عنوان جوهره اصلی تدوین فیلم
تاريخ ارسال:
1388/8/6
یادداشت هایی در باب تئوری مؤلف
تاريخ ارسال:
1388/8/2
چشم متحرک: زیبایی شناسی حرکت دوربین
تاريخ ارسال:
1388/8/2
صفحه:
1
صفحه اصلی
تماس با ما
فروش فیلم ایران
فروش فیلم جهان
خبر
تئاتر و تلویزیون
کتاب سینمایی
نقد خوانندگان
گالری عکس
یادداشت سردبیر
آگهی