پرده سینما

کدام سینماها میزبان جشنواره فجر می‌شوند؟

پرده سینما

 

 

 


 

 

 

سینماهای مردمی جشنواره فجر باید علاوه بر مجهز بودن به کیوسک اینترنتی متصل به سمفا، عملکرد موفقی در یک سال گذشته و نیز دوره‌های گذشته جشنواره داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در شیوه نامه‌ای که برای انتخاب سینماهای میزبان چهلمین جشنواره فیلم فجر منتشر شده، تاکید شده است که سینماهای متقاضی باید دارای درجه کیفی مدرن یا ممتاز با امکانات مدرن باشند. همچنین بجز دارا بودن شرایطی همچون تجهیزات فنی، پرده نمایش مطلوب، امکان نمایش فیلم به صورت دانلود از لابراتورهای دیجیتال و شرایط مناسب برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا، سینماهای متقاضی باید تجهیزات لازم برای جلوگیری از هرگونه سرقت و تصویربرداری غیرمجاز را هم فراهم کنند.

سینماهای جشنواره به دو بخش میزبان برای عموم تماشاگران و برای نهادها، سینماگران و اصحاب رسانه تقسیم می‌شوند.

طبق اعلام مدیر امور سینماهای جشنواره فیلم فجر اسامی سینماهای نمایش‌دهنده آثار چهلمین جشنواره فیلم فجر روز چهارشنبه ۱۵ دی ماه اعلام می‌شود.

 محمدرضا فرجی درباره چگونگی اکران فیلم‌های جشنواره در سینماهای کشور گفته است: امسال برای اولین بار شیوه‌نامه‌ای برای اکران فیلم‌ها در سینماها تدوین و منتشر شد که قابل‌ توجه فعالان این عرصه واقع شد. بر اساس این شیوه‌نامه، نسبت به بررسی و رایزنی با سینماهای مورد نظر اقدام شد و تا روز چهارشنبه ۱۵ دی‌ماه اسامی سینماهای اکران‌کننده فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر را به صورت رسمی اعلام خواهیم کرد.

 فرجی با بیان این که این شیوه‌نامه از آغاز به کار جشنواره چهلم روی خروجی‌ اطلاع‌رسانی سایت جشنواره قرار گرفت، عنوان کرد: امیدواریم با تدوین چنین شیوه‌نامه‌ای، شرایط برگزاری شکل دقیق‌تری بگیرد و به نظر می‌رسد این شیوه‌نامه برای جشنواره تبدیل به کار ماندگاری شود.

برای دسترسی به این شیوه‌نامه، به آدرس زیر مراجعه کنید: https://www.fajrfilmfestival.com/regulations/cinema


 تاريخ ارسال: 1400/10/13
کلید واژه‌ها:

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.