پرده سینما

ساخت استودیو فیلمسازی در فضا تا ۲۰۲۴

پرده سینما



 

 

 

 

 

فرصتی باورنکردنی برای بشریت در فضا

 

کمپانی «SEE» که یکی از تهیه‌کنندگان فیلم جدید «تام کروز» در فضاست، از ساخت یک استودیو فیلمسازی در فاصله ۲۵۰ مایلی از زمین خبر داد. کمپانی Space Entertainment Enterprise (SEE) اعلام کرده زمان تکمیل این استودیو فیلمسازی با نام «1SEE-» را دسامبر ۲۰۲۴ درنظر گرفته و قرار است این استودیو در ایستگاه آکسیوم به عنوان بال تجاری ایستگاه فضایی بین‌المللی نصب شود.

این استودیو فضایی که در فاصله ۲۵۰ مایلی از زمین قرار خواهد گرفت، میزبان رویدادهای مرتبط با سینما، تلویزیون، موسیقی و ورزش خواهد بود، گرچه هنوز درباره میزبان ظرفیت مخاطبان آن تصمیم‌گیری نشده است.

ایستگاه آکسیوم که در سال ۲۰۲۸ از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) جدا خواهد شد، اوایل ماه جاری میلادی توانست برنده قرارداد توسعه بخش تجاری ایستگاه فضایی بین‌المللی  شود.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، «دیمیتری» و «النا لسنفسکی» بنیانگذاران کمپانی (SEE) در این باره می‌گویند: «استودیو 1SEE- فرصتی باورنکردنی برای بشریت است تا به قلمروی متفاوت قدم بگذارد و فصل جدید و هیجان‌انگیزی در فضا آغاز کند. این مکان خانه‌ای منحصربه فرد و در دسترس برای امکانات سرگرمی بی‌حد و حصر در مکانی مملو از زیرساخت‌های نوآورانه فراهم می‌کند که با خلق دنیای جدیدی از خلاقیت همراه خواهد شد. کمپانی آکسیوم با ساخت این امکانات پیشرفته و انقلابی، برای نخستین‌بار ساختاری فضایی با کیفیت عالی و امکان گسترش صنعت سرگرمی جهانی دو تریلیون دلاری را در مدار نزدیک زمین فراهم می‌کند.» «آکسیوم» شرکتی است که قصد دارد امسال «تام کروز» و «داگ لیمان» را به عنوان کارگردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد تا دومین فیلم تاریخی در فضا را مقابل دوربین ببرند. پیش از این روسیه نیز از ساخت فیلمی در فضا خبر داده بود و عوامل این فیلم در اکتبر ۲۰۲۱ یک سفر ۱۲ روزه و موفقیت‌آمیز برای فیلمبرداری به ایستگاه فضایی بین‌المللی داشتند تا در این زمینه از رقبای امریکایی خود پیشی بگیرند.

فیلم روسی درباره یک جراح است که باید یک کیهان‌نورد بیمار را در فضا عمل کند، زیرا شرایط پزشکی او مانع از بازگشت او به زمین برای درمان می‌شود، این فیلم قرار است اواخر سال جاری میلادی اکران شود. «تام کروز» نیز قرار بود در اکتبر ۲۰۲۱ برای ساخت پروژه سینمایی‌اش به ایستگاه فضایی برود اما این سفر به دلیل بودجه ۲۰۰ میلیون دلاری‌اش چند ماهی به تعویق افتاده است. در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای بازآفرینی گرانش صفر در سینما شده است. در سال 2013 «آلفونسو کواران» پس از سال‌ها تحقیق و تلاش و نوآوری‌های میلیون دلاری فیلمی با عنوان «جاذبه» با بازی «ساندرا بولاک» و «جورج کلونی» ساخت. این فیلم که ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشت، ۷۲۳ میلیون دلار در گیشه جهانی فروخت و هفت جایزه اسکار را از آن خود کرد.

 

برگرفته از روزنامه «اعتماد»


 تاريخ ارسال: 1400/11/3
کلید واژه‌ها: تام کروز، ایستگاه آکسیوم، النا لسنفسکی، آلفونسو کواران، استودیو فیلمسازی در فضا

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.