پرده سینما

مروری بر به‌یادماندنی‌ترین لحظات اسکار

پرده سینما



 

 

 

 

سیلی غیرمنتظره ویل اسمیت به صورت کریس راک مجری بی‌مبالات مراسم اسکار امسال یک‌بار دیگر صحنه مهمترین جشن سینمای هالیوود را داغ‌تر از آنچه هست، به نمایش گذاشت.

اما صحنه جشن سالانه سینمای آمریکا همواره محلی برای به نمایش درآمدن رخدادهای غیرمنتظره و گاه حیرت انگیز و به یادماندنی بوده است.

 

اینجا مهمترین یا شاید به یادماندنی‌ترین این لحظات را مرور می‌کنیم:

 

 

 

طولانی‌ترین تشویق تاریخ اسکار

 

در سال ۱۹۷۲ هنگامی که چارلی چاپلین پس از ۲۰ سال دوری و تبعید، برای دریافت جایزه اسکار افتخاری خود روی صحنه آمد، حضار چنان ذوق‌زده شدند که به افتخارش ایستادند و ۱۲ دقیقه ( نه کمتر و نه بیشتر ) او را تشویق کردند.

 

 

 

براندوی معترض

 

اسکار بهترین بازیگر مرد در سال ۱۹۷۳ به مارلون براندوی افسانه‌ای برای بازی در فیلم پدرخوانده رسید، اما او تصمیم گرفت مراسم اسکار را تحریم کند. این بازیگر، ساچین لیتل‌فیثر را به جای خود به این جشن فرستاد تا هنگام دریافت جایزه بگوید براندو در اعتراض به رفتار صنعت فیلم‌سازی آمریکا با بومیان ایالات متحده این جشن را تحریم کرده است. حضار با دست و هورا هر دو را همراهی کردند.

 

 

 

خنده‌های دیوید نیوِن به جیمی‌جامپ اسکار

 

در اسکار سال ۱۹۷۴ هنگامی که دیوید نیون مجری مراسم اسکار نام الیزابت تیلور را در بخش معرفی به زبان آورد، مردی کاملا عریان متاثر از فشن استریکر از جا بلند شد، خودش را به صحنه رساند، علامت پیروزی نشان داد و از کنار مجری رد شد؛ او روبرت اوپل بود، عکاس و گالری‌دار آمریکایی. نام اوپل با این حرکت سر زبان‌ها افتاد و مشهور شد.

 

 

 

پرس سینه یک دست پالانس

 

جک پالانس در ۷۲ سالگی بالاخره موفق شد در سال ۱۹۹۲ جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را برای فیلم کمدی شهر حقه‌بازها به‌دست بیاورد. بازیگر کهنه‌کار هالیوود وقتی روی سن حاضر شد، آمادگی جسمانی‌اش را با انجام پرس سینه یک‌دست به رخ کشید تا تهیه کننده‌ها از دادن نقش به بازیگران مسن نترسند!

 

 

 

 بنینی روی صندلی‌های کداک تیاتر

 

 روبرتو بنینی، بازیگر و کارگردان ایتالیایی که از شنیدن نامش برای بردن جایزه بهترین فیلم خارجی برای فیلم زندگی زیباست در اسکار سال ۱۹۹۹ به وجد آمده بود، روی صندلی‌های سالن پرید و اینگونه ابراز خوشحالی کرد.

 

 

 

آن بوسه شورانگیز

 

زوج احساساتی آن روزهای هالیوود، یعنی هالی بری و آدرین برودی خوشحالی خود را از دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد برای فیلم پیانیست در سال ۲۰۰۳، با یک بوسه طولانی و شورانگیز به نمایش گذاشتند.

 

 

 

مشهورترین سلفی تاریخ

 

یکی از به یاد‌ماندنی‌ترین لحظات تاریخ اسکار آن لحظه‌ای بود که الن دجنرس مجری مراسم سال ۲۰۱۴ تصمیم گرفت عکسی سلفی را در جشن سینمای آمریکا ثبت کند. در آن سلفی چهره‌هایی همچون مریل استریپ، آنجلینا جولی، کوین اسپیسی، جولیا رابرتز و … حضور داشتند. آن عکس در ۴۰ دقیقه ۳۷ میلیون بار در توییتر به ریتوییت شد.

 

 

 

برگرفته از شبکه شرق- سحر طلوعی


 تاريخ ارسال: 1401/1/13
کلید واژه‌ها: به‌یادماندنی‌ترین لحظات اسکار، ویل اسمیت، چارلی چاپلین، مارلون براندو، دیوید نیون، جک پالانس، روبرتو بنی، فیلم پیانیست، الن دجنرس

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.