پرده سینما

انتخاب هیات پنج نفره برای رسیدگی به خشونت علیه زنان سینماگر

پرده سینما



 

 

 

تهران- ایرنا- زنان امضاکننده بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان در عرصه سینما و تئاتر قصد دارند از طریق رای‌گیری هیات پنج نفره رسیدگی به این موضوع انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایرنا، آزاده صمدی، یکی از امضاکنندگان بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان ضمن اعلام این خبر در صفحه اینستاگرامش نوشت: قرار است مجمعی برای پیگیری خواست بیانیه (رسیدگی به خشونت و آزار علیه سینماگران زن توسط کمیته مستقل) تشکیل شود که برای جلوگیری از هرگونه تضییع حقوق نیاز به انتخاب پنج نماینده ضروری به نظر می‌رسد.

این بازیگر فهرستی را ارائه کرده که در آن تعدادی از زنان سینماگر، برای به عهده گرفتن این مسئولیت، نامزد شده‌اند.

به نوشته وی زنان دست‌ اندر کار سینما و تئاتر امضاکننده، می‌توانند از این فهرست به نمایندگان مورد نظر خود رای دهند.

 

اسامی نامزدها عبارت است از: نیکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان جو، هانیه توسلی، ریحانه طراوتی، مهین صدری، آزاده صمدی، سمیه میرشمسی، مارال جیرانی و ثمین مهاجرانی.

 

چند روز پیش شماری از سینماگران زن با انتشار بیانیه‌ای در اعتراض به آنچه که رواج خشونت و آزار جنسی در سینمای ایران خواندند، نوشتند: هرگونه خشونت، آزار و باج‌گیری جنسی در محیط کار از نظر ما محکوم است و برای توقف آن خواستار عواقب قانونی جدی برای متخلفین هستیم.


 تاريخ ارسال: 1401/1/18
کلید واژه‌ها: بیانیه اعتراض به خشونت علیه زنان، یکی کریمی، آیدا پناهنده، غزاله معتمد، غزاله سلطانی، ترانه علیدوستی، منصوره یزدان جو، هانیه توسلی، ریحانه

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.