پرده سینما

بیانیه تند «خانه سینما» در خصوص بازداشت سینماگران

پرده سینما


 

 

 

 

 

 

«خانه سینمای ایران» در پی احضار و دستگیری تعدادی از بازیگران و چهره های هنری، بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه که به شکل عجیب و بی سابقه ای تند است! به شرح زیر می باشد:

 

 

 

خانه سینمای ایران در اعتراض به ادامه خشونت ها علیه مردم ایران و بدلیل احضار و بازداشت پی در پی اعضا خود  هشدار می دهد در صورتی که تهدیدها و بازداشت ها پایان نیافته و سینماگران بازداشت شده آزاد نشوند، از اعضا خود خواهد خواست دست به اعتصاب زده، از  همکاری با پروژه های سینمایی و تلویزیونی خودداری کرده و در برابر سازمان سینمایی تحصن کنند.

در چند روز گذشته علی رغم رایزنی های خانه سینما  و اعلام پیگیری سازمان سینمایی  برای آزادی سینماگران نه تنها نتیجه ای بدست نیامد که منجر به احضار ها و بازداشت های جدیدی هم شد. خانه سینما اتهام هایی نظیر "اقدام علیه امنیت ملی"، "تشویش اذهان عمومی"، "نشر اکاذیب" و "همراهی با رسانه های بیگانه" که به سینماگران منتسب می شود را غیر واقعی دانسته و معتقد است سینماگران  تنها تاوان مدیران کارنابلد را می دهند که در این سالها امکان گفتگو و مکالمه واقعی با مردم را ایجاد نکرده اند. زندان جای هنرمند نیست و هیچ کس بدلیل ابراز عقیده نباید در زندان بماند.

جامعه اصناف سینمایی ایران دلسوزانه می خواهد تا فشار و تهدید از مردم ایران برداشته شده و حاکمیت خود را پاسخگوی معترضین کند.


 تاريخ ارسال: 1401/8/30
کلید واژه‌ها: بیانیه خانه سینما، بازداشت سینماگران، بیانیه خانه سینما در آبان ۱۴۰۱

فرم ارسال نظرات خوانندگان

نام (ضروري):
نظر شما (ضروري):
كد امنيتي (ضروري) :
كد امنيتي تركيبي از حروف كوچك انگليسي است. توجه داشته باشيد كه كد امنيتي به كوچك و بزرگ بودن حروف حساس است.